Rabat za newsletter a "stare" konta klientów - wtyczka do prestashop

Planuję zakup modułu: Prestashop Rabat za zapisanie się do newslettera

I mam pytania:

  1. Czy można ustawić, aby Kod rabatowy działał tylko na produkty nieprzecenione. (Ta sama sprawa co miałem z „Rabaty progowe”. Tutaj mi pan rozwiązał problem perfekcyjnie.
  2. Opis problemu: Nowy klient za zapisanie otrzyma rabat na zakupy, ale mam grupę klientów już zapisanych do Newslettera i oni nie dostali rabatu za zapisanie. Myślałem jak najlepiej wysłać kody wszystkim zapisanym dotychczas klientom. Czy można ten moduł jakoś wykorzystać?

 


Dzień dobry,

kody rabatowe generowane przez wtyczkę generowane są przy wykorzystaniu standardowo dostępnej funkcjonalności "kodów rabatowych" jaka dostępna jest standardowo w prestashop.
Oznacza to, że jeżeli chodzi o ustawienia kodów rabatowych, sposób ich działania w koszyku jesteśmy ograniczeni do funkcji, jakie dostępne są "stadandardowo" w prestashop.
 
w prestashop funkcjonalność kodów rabatowych umożliwia utworzenie kodu rabatowego który:
  • przyznaje rabat kwotowy (obniża wartość koszyka o określoną kwotę)
  • przyznaje rabat procentowy (obniża wartość koszyka o określoną wartość procentową)
 
i tak oto:
  • gdy kod rabatowy będzie przyznawał rabat procentowy mamy możliwość wykluczenia z rabatowania produktów które są w promocji
  • gdy kod rabatowy nędzie przyznawał rabat kwotowy - nie mamy możliwości wykluczenia z rabatowania produktów które są w promocji
 
nagrałem video: https://drive.google.com/file/d/1YHQ9DDY52aY7ZKQ8q8Gn_z1DNEUNPAzl/view?usp=drivesdk 
widać na nim, że opcja "wyklucz produkty w promocji" znika przy wyborze rabatu kwotowego.
 
 
W kontekście powyższego nasz moduł również umożliwia:
  • zdefiniowanie rabatu procentowego z włączoną opcją wykluczenia z rabatowania produktów w promocji
  • zdefiniowania rabatu kwotowego BEZ MOŻLIWOŚCI wykluczenia z rabatowania produktów w promocji
 
 

Opis problemu: Nowy klient za zapisanie otrzyma rabat na zakupy, ale mam grupę klientów już zapisanych do Newslettera i oni nie dostali rabatu za zapisanie. Myślałem jak najlepiej wysłać kody wszystkim zapisanym dotychczas klientom. Czy można ten moduł jakoś wykorzystać?

 
tak, w module kody rabatowe mogą być generowane w różnych momentach (to zależy od zastosowanej konfiguracji). Wśród dostępnych możliwości jest opcja wysłania kodów rabatowych za pomocą tzw. zadania cron.
zadanie cron uruchamiane jest raz na jakiś czas (np. raz dziennie) i generuje kody rabatowe wszystkim którzy zapisali się do newslettera i jeszcze nie otrzymali kodu rabatowego. Wykorzystując tę funkcję wszyscy "starzy" klienci którzy zapisali się do newslettera otrzymają swój kod mailem. 

 
Można tę opcję włączyć jednorazowo, lub pozostawić cron job włączony. Gdyby jakiś z klientów w ustawieniach swojego konta zmienił opcję zapisu do newslettera - ta funkcja wyśle do niego maila z kodem rabatowym za zapisanie się do newslettera.
 
Generalnie warto wspomnieć, że zapis do newslettera w prestashop możę odbyć się na kilka sposobów:
  1. podczas rejestracji konta w sklepie klient ma możliwość zaznaczenia ptaszka przy opcji zapisu do newslettera
  2. podczas edycji swojego konta gdzie również ma możliwość zaznaczenia ptaszka przy opcji do zapisu do newslettera
  3. osoby które nie są klientami mogą skorzystać z formularza zapisu do newslettera (zwykle jest to jakiś moduł np: https://i.imgur.com/guFZ20z.png )
  4. z tego samego formularza z modułu mogą również korzystać zarejestrowani inni klienci
 
Automatyczne i natychmiastowe wysłanie kodu odbywa się gdy klient skorzysta z metody 1,3,4
dla metody zapisu do newslettera numer 2 sugerowane jest właśnie korzystanie z zadania cron (więc warto je pozostawić włączone)
 
 
w razie dodatkowych pytań i/lub niejasności pozostaję do dyspozycji
pozdrawiam,
miłosz

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dodatkowe zgody na kontakt telefoniczny w prestashop

Przekierowania w prestashop a wyłączone lub usunięte produkty