Rabaty grupowe a obniżki cen produktów - jak nie sumować?

w Pana module również wkradł się błąd a raczej niedopatrzenie chyba z którego wynika błąd. Jako osoba konfiguracjach moduł nie mam opcji czy uzyskany rabat klienta ma sumowac się z rabatem promocyjnym na wybrane produkty. Jest potrzebna zmienna do wyboru i możliwośc aby się nie sumowalo. Chodzi o to aby klient który jest w grupie i ma np 10 %rabatu wchodzi na produkt który już ma promocje 30 % i żeby te rabaty się nie sumowalo. A błąd teraz polega na tym iż rabaty się nie sumuja i dobrze ale jak przeglądamy sklep zalogowani z jakimś progiem to ceny w produktach z poziomu kategorii są z sumowanymi rabatami. Jak wejdziemy na kartę produktu to wtedy cena się zmienia na nie z sumowana. Jednak chodzi o to aby w kategorii produkty objęte promocja nie miały obniżonej ceny z sumowanymi rabatami. 
wyłączanie specyficznych cen produktów

Witam,

Na początek trzeba zaznaczyć dwa rodzaje zniżek jakie są domyślnie dostępne w prestashop. Są to:
- obniżki cen produktów (zdefiniowane np. na stronie edycji produktu, gdzie do produktu dodajmy obniżkę ceny)
- rabaty grupowe (nadawanie grupie klientów)

Cała filozofia działania modułu "cumulative disounts" opiera się o ten drugi typ obniżki cen. Za sposób działania "rabatów grupowych" odpowiada PrestaShop a zadaniem modułu "cumulative discounts" jest automatyczne przypisywanie klientów do grup na podstawie ich sumarycznej wartości zakupów w sklepie.  Jeżeli utworzy Pan grupę klientów manualnie i zdefiniuje dla niej rabat grupowy np 30%, to będzie on działał dokładnie tak jak działa teraz - moduł "rabatów kumulacyjnych" nie musi być nawet zainstalowany żeby te rabaty nadane grupie klientów działały. Zmierzam do tego, że moduł w żaden sposób nie ingeruje w zasadę działania tego typu rabatu w prestashop a zajmuje się wyłącznie rozdysponowaniem klientów do grup.

To co jest Panu potrzebne, to zmiana sposobu działania rabatów w prestashop i można to zrobić za pomocą tego rozwiązania:
https://mypresta.eu/pl/moduly/skladanie-zamowien/wylaczenie-rabatow-cenowych-dla-grupy-klientow.html - w tym module jest możliwość wybrania grup klientów, dla których rabaty dodane bezpośrednio do produktów nie będą uwzględniane w cenie produktów.

Zatem przykładowo za pomocą modułu "cumulative discounts" klienci zostali "rozdysponowani" do grup klientów ze "zniżką grupową" np:
- grupa klientów "obniżka 20%"
- grupa klientów "obniżka 30%"
- grupa klientów "obniżka 40%"

Następnie w module wyłączania rabatów cenowych dla wybranych grup klientów może Pan wybrać te grupy:
- grupa klientów "obniżka 20%"
- grupa klientów "obniżka 30%"
- grupa klientów "obniżka 40%"

I w efekcie standardowe 'obniżki cen produktów' dla tych wybranych grup klientów nie będą uwzględniane w cenie produktu.



pozdrawiam,
miłosz



0 komentarze:

Prześlij komentarz